Þu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakýn müþriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müþriklerden deðilim ben.
Enam Suresi 79
Ýbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hýristiyan. O sadece hanif bir müslümandý. O müþriklerden deðildi.
Ali Ýmran Suresi 67
Þu da kuþkusuz ki, Ýbrahim baþlýbaþýna bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ýn önünde eðiliyordu. Müþriklerden deðildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doðrusunu söylemiþtir / vaadinde sadýktýr.Haydi artýk Hanif olarak Ýbrahim'in Milleti'ne uyun! Müþriklerden deðildi o.
Ali Ýmran Suresi 95
Allah'a ortak koþmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koþan kiþi, gökten düþmüþ de kendisini kuþlar kapýþýyor veya rüzgar onu uzak bir yere fýrlatýp atýyor gibidir.
Gelenekçi hadisçilerin ve baðnaz mezhepçilerin içkiyle alaklý çýkýþ noktalarý konuyla alakalý olan ayetlerin birinin diðerini nesh etmesi yani hükmünü ortadan kaldýrmasýdýr. Kurana göre kuraný parça parça yapmak,kitabýn bir bölümünü kabul,bir bölümünü reddetmek göz ardý etmekolacak þey deðildir.Oysaki nesih-mensuh oyuncaðýnýn elinde kuranýn ayetleri nesih ve mensuh diye ikiye bölünmekte bir kýsým ayetlerin hükmü mensuhtur diye kabul eilmemektedir.Oysaki kuarn bir bütündür ve bu bütünün içinde Allah bölücülüðü kabul etmez.Neymiþ efendim içki birden yasak edilirse tepki çekermiþ insanlar býrakmakta zorlanýrmýþve bu yüzden aþama aþama yasaklanmýþ(!)Yok böyle biþey Ýslam tarihini bakýldýðýnda tüm emirler kati ve kesin olarak emredilmiþtirGörüldüðü gibi bu ayettede içki içilmemesi yönünde bir kesin hüküm yoktur.Tam tersine içki içerken ne söylediðinizi bilinceye kadar için diyor..Örneðin namaz oruç zekat gibi… Peygamberimizin bir emriyle sahabe efendilerimiz evlerini yurtlarýný ailelerini terk ettide içkiyimi terk etmiyecek.Bir düþünün hiçbir olayda bunun gibi bir aþama nesih mensuh yokken neden içkide olsunki.Ýçkiyle alakalý üç ayeti inceliyeceðiz ve son gelen ayetin diðer ikisini güya nesh ettiðini ifade ederlerki böyle biþey söz konusu deðildir.Bu durum kuranýn bbir kýsmýný kabul edip bir kýsmýný reddetmektirki bunu yapanda kafir olur.Bir düþünün baðnazlarýn söylediði gibi nesh edilen yani hükmü kalkan ayetler ne oluyor? Bir bakýyosunuz ki ortadan kaldýrýlýp atýlmýþ.Kuranda çeliþkide yokturki nesih mensuh olsun! Nitekim Ayeti kerimede “Onlar kuraný iyice düþünmüyorlarmý? Eðer o Allahtan baþkasýnýn katýndan olsaydý kuþkusuz içinde birçok çeliþki bulacaklardý”. (4 Nisa Suresi 82) “Onlar ki kuarný parça parça yaptýlar Rabbine and olsun onlarýn hepsinden hesap soracaðýz.Yapmakda olduklarý þeylerden dolayý” (15 Hicr 91-93) “…Yoksa siz kitabýn bir bölümüne inanýp da bir bölümünü inkarmý ediyosunuz?” (2Bakara85) Bu ayet ler nesih mensuhçularýn durumunu ne güzelde ortaya koyuyor.Masemki kuranda hiçbir çeliþki yokturnesih mensuhda olamaz.Çünki nesih mensuhun temelinde iki çeliþkili ifadenin olmasý ve bu ifadelerin birinin diðerini geçersiz kýlmasý vardýr.Þimdi gelelim içkiyle alakalý ayetlere:
Muhammed Esed2:219 “Sana, sarhoþluk veren þeyler ve þans oyunlarý hakkýnda sorarlar. De ki: "Onlarýn her ikisinde de hem büyük bir kötülük hem de insanlar için bazý yararlar vardýr; ancak yol açtýklarý kötülük, saðladýklarý yararlardan daha büyüktür…" Þimdi bu ayete baktýðýnýzda kesin bir yasak yada haram ifadesi varmý? Yeri ve zamaný geldiðinde yaralýda olabiliyor Zaralýda! u kiþinin tamamen kendi iradesiyle alakalý biþeydir. Muhammed Esed4:43 “SÝZ EY imana ermiþ olanlar! Sarhoþ iken namaz kýlmaya kalkýþmayýn, ne dediðinizi bilinceye kadar bekleyin…” Bu ayettede kesin bir haram ifadesi olamamkla birlikte içtiðiniz zaman ne söylediðinizi bilinceye kadar içilmesi tavsiye ediliyor aksi halde kendini bilmeme durumunun namaza engel olacaðý ifade ediliyor. Muhammed Esed5:90 “SÝZ EY imana ermiþ olanlar! Sarhoþluk veren þeyler, þans oyunlarý, putperestçe uygulamalar ve gelecek hakkýnda kehanette bulunmak, Þeytan iþi iðrenç kötülüklerden baþka bir þey deðillerdir: O halde onlardan kaçýnýn ki mutluluða eresiniz” Bu ayettede içki pislik olarak ifade edilmiþ yani mekruh sayýlmýþtýr.Kat-i surette içilmemesi yönünde yada haram olduðuna dair bir emir yoktur.Rabbimiz içkiyle alakalý ayetlerde çok yumuþak ve güzel bir üslup kullanmýþtýr.Ýçki içenleri ne aþaðýlamýþ nede yermiþtir. Fakat þu ayete baktýðýmýzda kuran bize kat-i olarak yasakladýðý ve haram saydýðý þeyleri ifade edip sýralar: Muhammed Esed5:3 “Ölü eti, kan ve domuz eti ve üstünde Allah’tan baþkasýnýn anýldýðý hayvanlar ve boðulan, dövülerek öldürülen veya düþerek ölen veya derisi yüzülerek öldürülen veya vahþî bir hayvan tarafýndan parçalanan hayvanlar, canlý iken (bizzat) kestikleriniz hariç, size yasaklanmýþtýr ve putperest sunaklarýnda kesilenler de yasaktýr haramdýr...” Gördüðünüz gibi Allah dileseydi içkiyide böyle kesin bir þekilde yasaklardý fakat bu konuda insanlarý serbest býrakmýþtýr.Nitekim peygamberimiz çok fazla soru sorupda bazý þeyleri haram ettirmememizi ve ek yükümlülükler yerine getirmemeizi tavsiye buyurmuþlardýr. Edip Yüksel66:1 “Ey peygamber, sýrf eþlerini memnun etmek amacýyla, ALLAH'ýn sana helal (yasal) kýldýðýný kendine yasaklýyorsun. ALLAH Baðýþlayandýr, Rahimdir” Edip Yüksel10:59 “De ki, "ALLAH'ýn size indirdiði rýzýklarýn bir kýsmýný helal, bir kýsmýný da haram ettiðinizi görmez misiniz?" De ki, "ALLAH mý size izin verdi, yoksa ALLAH'a iftira mý ediyorsunuz?" Edip Yüksel16:116 “Dillerinizin yalan yere nitelendirmesinden ötürü "Bu helaldir, bu haramdýr," demeyin. Böylece ALLAH'a yalan yakýþtýrmýþ olursunuz. ALLAH'a yalan yakýþtýranlar baþarýya ulaþamazlar”
Ýçin için afiyet olsun,þeytan pisliði ancak þeytanýn kontrolündeki
kiþilere ilahi þerbet gibi gelir.Ýçin kafayý bulup birilerinin þarký
söylediði gibi sizde ayetleri söyleyin sýradan yada hepberaber.Ýçin
için aðzýnýz leþ gibi koksun..Ýçin için çoluðunuzun rýzkýný böylesine
pahalý bir eðlenceye yatýrýn..Ýçin için saðlýðýnýzý bozun hatta siroz
olun...Ýçin tabi ya siz 5 boyutlu matematik bildiðiniz gibi 5 boyut
biyolojide bilir ve ne zaman sarhoþ olabileceðinizi hesaplarsýnýz...
Katýlma Tarihi: 29 nisan 2005 Yer: Antarctica Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayýtlý IP
Selam
^Kutsal_Mabed^ dostumuzun kullandýðý veriler, konu hakkýnda yeterince yüzeysel kalmaktadýr! aslýnda bu konu daha önce bir þekilde tartýþýlmýþtý!
Hatýrladýðým kadarý ile önce; az bir faydadan, devamýnda ithm-un kebire, sonra da ithm-un kebir'in de "haram" olarak(rcs m a þyt) verilmesi savunulmuþtu! ve bu tartýþma yüzünden bazý dostlarýmýzla þiddetli tartýþmalarýmýz da olmuþtu! olgunlaþtýrýlmasý gereken "önemli bir konu" aslýnda bu iþ.. Ama, böylesi eksik veri veya doneler ile deðil elbette!
EL XAMR nedir? sadece C2H5OH mu?? veya türevleri ile bir devasa kimyasal mý?
"Fayda yahutta Zarar" gibi bir dengenin konulmasý niçin konuþulmaz? veya EL XAMR'ýn girmediði bir kursak var mý hala þu bizim dünyada?
“SÝZ EY imana ermiþ olanlar! Sarhoþluk veren þeyler, þans oyunlarý, putperestçe uygulamalar ve gelecek hakkýnda kehanette bulunmak, Þeytan iþi iðrenç kötülüklerden baþka bir þey deðillerdir: O halde onlardan kaçýnýn ki (Fectenibûhu) mutluluða eresiniz” (Maide 90)
Burada açýk ve kesin bir yasaklama nasýl olmuyor? Neden anlamak istemiyorsunuz. Ýþinize gelen yerlerde en ufak bir iþareti bile delil sayarken buradaki açýk yasaklamayý neden ciddiye almýyorsunuz.
Ýçkiyle ilgili ayetlerde illede nesih olmasý gerekmiyor. Ýslamýn emir ve yasaklamalarýndaki genel kaideler doðrultusunda Tedrici(aþamalý) bir yasaklama vardýr.
Ýslam gibi en son ve en mükemmel bir dinin böyle insanlýðýn aleyhinde ittifak ettiði içki ve uyuþturucu maddeler gibi zararlý þeyleri yasaklamadýðý nasýl düþünülebilir.
Selam Yasar.Bir geldin,pir geldin.Ancak baðýmýza destursuz girdin.Niye?Çünkü sorunu genelleþtirerek herkesi kapsama alanýna alýyorsun.Oysa yapýlan itirazlarý da gözönünde bulundurarak tartýþmayý sürdürseydin daha faydalý olabilirdin.bazý emir ve yasaklarýn tedriciliði doðrudur.ancak bunu genelleþtirmek yanlýþtýr.bu tedricilik daha çok toplumla ilgili deðiþimlerde olup bazý toplumlar bu aþamalara muhatap iken,bazýlarý muhatap olmayabilir.tekrar yazýþmak dileðiyle,hoþçakal.
__________________ ''Eðer biz bu Kur'aný bir daðýn üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baþ eðerek parça parça olduðunu görürdün..''Haþr:21
Katýlma Tarihi: 19 mart 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayýtlý IP
Konunun açýlmasýnýn üzerinden yýllar geçmiþ fakat ben
yeni gördüm ve aþaðýdaki ayeti okuyup sonra da "Allah
içkiyi yasaklamamýþtýr ya da haram etmemiþtir" demek
bana göre tamamen art niyet taþýyor.
Allah'ýn "Þeytan iþi iðrenç kötülük" dediði, "onlardan
kaçýnýn ki mutluluða eresiniz" dediði bir þey hakkýnda
iman etmiþ bir mümine yakýþan þey nedir? Kelime
oyunlarý yaparak mübah göstermek mi? Hayret etmemek
elde deðil.
Kardeþim içiyorsan, býrakamýyorsan bari mübah
göstermeye uðraþma.
Muhammed Esed 5/90: "SÝZ EY imana ermiþ olanlar!
Sarhoþluk veren þeyler, þans oyunlarý, putperestçe
uygulamalar ve gelecek hakkýnda kehanette bulunmak,
Þeytan iþi iðrenç kötülüklerden baþka bir þey
deðillerdir: O halde onlardan kaçýnýn ki mutluluða
eresiniz"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma