Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Benim sorduðum: Madem ki (sizin deyiþinizle) 'sonuçta ayný ruh,
halihazýrda bütün insanlara anne rahmine düþtüklerinde veriliyor' o zaman:
1. Ruh'un, Meryem'in karþýsýna insan kýlýðýnda çýkýp görünmesinin, konuþmasýnýn anlamý nedir? Ruh diðer insanlarýn çocuklarý olacaðýný onlarýn karþýsýna insan kýlýðýnda çýkýp haber vermiyor deðil mi?
2 Meryem'in þaþkýnlýk geçirmesi ve buna karþýlýk Allah'tan 'O benim için çok kolaydýr...' þeklindeki cevaba vesile olan olaðan dýþý durum her ne hikmetse Ýslam ulemasýnda bir þaþkýnlýk yaratmýyor. Bir geçiþtirmedir gidiyor...
Eðer görmezden gelmek bir sanat ise Ýslam ulemasý, bu sanatýn yeryüzünde eþi menendi görülmemiþ bir temsilcisidir.
Maalesef ayný tutum sizde de mevcut. Kalkýp hermafroditlikten bahsediyorsunuz.
Meryem'in baþýna gelen olaðan dýþý bu durumu onun hermafrodit olabileceðine baðlayan tezin sahibi veya sahipleri þunun ayýrdýna varamamýþ durumda:
Hermafroditlik yassý solucanlar ve bir çok çiçekli bitkinin sahip olduðu etkin bir üreme mekanimasýný tanýmlar. Onlar için normal olan budur.
Sanki insanlar arasýnda nadir de olsa aradabir hermafrodit bireyler kendi kendine hamile kalýp çocuk sahibi olunabiliyormuþ gibi bir tavýr takýnýp iþte Meryem'in de baþýna bu gelmiþ' olabilir gibilerden acýnasý bir söylem...
Yer yüzünde modern týbbýn saptamýþ olduðu böyle bir vaka varsa yani hermafrodit bir insanýn saðlýklý bir bireyi dünyaya getirdiðine dair getirin buraya biz de bilelim.
devam ediyorum...
sevgili sekiznoktabir,
Allah'tan gonderilen rahmeti kimsenin inkar ettigi yok. Once bunu kabul edin lutfen.. Biz insanlarin tek farki, secilmis olmamamizdir. Bu yuzden siz veya ben peygamber degilim ornegin..
Bana Meryem'in neden hermafrodit olamayacagini dusundugunuzu , neye dayanarak dusundugunuzu soyler misiniz?
Yoksa siz gonderilen Ruhun Meryem ile cinsel iliskiye filan mi girdigini dusunuyorsunuz? Boyle de dusunuyorsaniz, Kuran sizi yalanliyor.
Yani Meryem'de boyle bir genetik ozellik var olsa bile, Allah bu ozelligi harekete geciremeyecek gucte midir sizce? Aciz midir bu gucu harekete gecirmekten?
Ruh'un inmis ve insan kiligina burunmus olmasi kafanizi karistirmasin. Evet siradan bir anne de, gebe kaldigini annelik icgudusuyle bilebiliyor. Cunku karnindakine ruh verecek olan kocasi degil , yuce Allah!
Hamilelik testlerinin yasi, konumuzun tarihcesi yaninda fazla kisa kalir.
Onunla uzaga gittigini biliyoruz zaten.. O ruh onu hamileligi donemince korumus ve yardim etmistir. Bu yuzden Efes'teki Meryem Ana kilisesi de pekcok hristiyanin hac bolgesidir. Inanc bu yondedir.
Sizin dusundugunuz ruh, eger dusundugunuz sekilde ozel olsaydi, ayni durum Adem'de de hasil olurdu. Dikkat ederseniz Adem'le Isa'nin durumunu ilk mesajlarda sormustunuz.
Sonra esey solucanlari yaratan da Allah degil midir? Sizin gormek istemediginiz bu sanirim. Yoksa acinasi bir soylem degil benimkisi.. Meryem'in ki de utanilacak bir durum degil tarih icinde..
Diyorum ki size; Allah boylesi bir genetik olayi harekete gecirmekten aciz midir?Ki biz burada Allah tarafindan Meryem'e verilen rahmeti de inkar ediyor filan da degiliz. Kaldi ki ayni durum Zekeriyya icin de gecerlidir.O donemde hastane vardi da Zekeriyya doktora gidip tedavi mi ettirdi sizce karisini?
Ona ne diyeceksiniz acaba? Komik olmayalim lutfen..
Gormezden gelmek bir sanat ise, bence bunu siz de icra ediyorsunuz su anda.. :)
Hala gormek istemediginiz sudur; Meryem'in basina gelen olagandisi bir durum degildir sekil bakimindan.. Ayni durum Adem icin de gecerlidir. Ayni durum Zekeriyya icin de gecerlidir. Sekil bakimindan farkli gibi dursada verilen rahmet aynidir. Kisaca "Allah icin kolaydir" Bu yuzden bir saskinlik gecirmemize gerek yoktur.
Ben modern tibbi reddetmiyorum ama Allah'a da inaniyorum.
Yer yüzünde modern týbbýn saptamýþ olduðu böyle bir vaka varsa yani
hermafrodit bir insanýn saðlýklý bir bireyi dünyaya getirdiðine dair
getirin buraya biz de bilelim.
Modern tibba bakacak olursaniz, modern tip toprak ve sudan insan da imal edemiyor? Eger kistasiniz salt modern tipsa o halde niye Allah'a veya Isa'ya inaniyorsunuz? :))
bu Isa degil, baslangic ve ilk prototip olmasi sebebiyle Adem, (yaratim degil, nitelik bakimindan) son gelen ve cag'i kapatan bir dinin ve kitabin ulasmasina vesile olan Muhammed Mustafa' olmasi muhtemeldir. .... Yani Allah'in varligi ilk inen kitap ve peygamber ile baslamamistir.
Bilakis cok daha gerilere uzanir. Ancak ilkel insanin gelisimi(algi ve
idrak) musait kilindiginda, hak dinler inmeye baslar. .... Fakat cogunluk Allah kavramini ilk kitap ve ilk peygamberden itibaren
aldigindan(surec bazinda) burasi esgecilir. Oysa FATIR/24 geregi, her
zaman diliminde gonderilen elciler olmustur. Cunku Allah adildir. .... En son duzenli sisteme(tek tanrili hak dinler ve sistemleri) gecilmis
halde, bu varlik Allah,God,Elohim vs..seklinde isim degisikligine
ugramistir ama anlam bakimindan ayni gucu temsil eder. .... KURAN, Ilk hak kitaptan ve ondan cok onceki donemlerden beri "Allah'in
yasasi"nin sekmeden isleyecegini gosteren, Allah katindaki dinin artik
tamamlanmis oldugunu belirten ve bunu son kez bildiren bir kitap
olmasi sebebiyle inmistir.
Sizden alıntıladığım ve altını çizmiş ve kırmızıya boyamış olduğum kısımlar bana şunu söylüyor:
Allah'ın indinde kitap (el-kitap) ve din (ed-din) tekken ve bu çok açık bir şekilde Kur'an da bildirilmişken sizin indinizde kitap ve din çoğul. Ve siz daha da öteye gidip son iletinizde bana ait ...
İsa Mesih, Allah'a teslim olmuş tüm insanların peygamberidir değil mi?
sorusuna cevaben açık bir şekilde...
Hayir degildir. Olsaydi, ornegin benim peygamberimin adi Muhammed Mustafa olmazdi degil mi?
Tum insanlarin peygamberi olsaydi, Allah baska peygamber ve kitap gondermeye gerek duymazdi zaten..
Görünen o ki İslam uleması çok başarılı olmuş...
Yahudilere (daha önce kendilerine kitap verilmiş olanlara) seslenen şu ayete dikkat edelim:
87 BAKARA 2:85
Bütün bunlardan sonra siz şu insanlarsınız: Birbirinizi öldürüyorsunuz. İçinizden bir zümreyi yurtlarından çıkarıyorsunuz. Onlar aleyhine kötülük ve düşmanlık hususunda dayanışmaya giriyorsunuz. Esasında onları yurtlarından çıkarmak size haram edildiği halde, esir olarak size geldiklerinde fidyelerini veriyorsunuz. Şimdi siz Kitap'ın bir kısmına inanıp bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? İçinizden bunu yapanın cezası, dünya hayatında rezillikten başka bir şey değildir. Kıyamet gününde ise böyleleri azabın en şiddetlisine itilir. Allah, yapmakta olduklarınızdan habersiz değildir.
Bu ayettin kırmızı ile işaretlediğim kısmından (ve bu ayetin siyak ve sibakından) anlıyoruz ki Yahudiler Muhammed'e indirileni inkar ediyorlar.
Şimdi bir an için Yahudilerin, Kur'an'a da inandıklarını varsayalım. Sizce elimizdeki Mukaddes Kitap nasıl olurdu?
a) Kitap, Arapların, dünyaya sunduğu günümüzdeki şekli ile sadece Muhammed'e indirildiği kısmından ibaret olurdu. (yani mevcut musaf)
b) Yahudilerin kendilerine daha önce indirilenler artı Muhammed'e indirilen
Bu ayet çok açıktır ki Yahudilere ellerindeki ile beraber Kur'an'a da inanmalarını mı telkin ediyor yoksa ellerindekini atıp Kur'an'a inanmalarını mı telkin ediyor?
Ama dedim ya İslam Uleması müthiş bir zekaya sahip: Onlara göre ortalıkta dolanan Tevrat ve İnciller Allah'ın orjinal Tevrat ve İncili değil...
O yüzden...
112 MAİDE 5:43
İçinde
Allah'ın hükmü bulunan Tevrat yanlarında iken, nasıl oluyor da senin
hakemliğine baş vuruyorlar? Daha sonra da verilen hükümden yüz çeviriyorlar.
Bunlar inanan kişiler değillerdir.
...diyen Kur'an ayetinden sonra Yahudiler bütün dünya'ya ulaklar yollayıp Tevratı aynı şekilde tahrif ettiler!!!???
Böylece Allah'ın yaşayan bir peygamberi aralarında olmasına rağmen hakemliği daha önde olan Tevrat gitti.
sevgili sekiznoktabir, Size yazdigim mesajlarin icinden cimbizlama yapmassaniz bahsettigim konu dagilmaz boylece neye istinaden ne soylendigi belli olur.
Siz hem oncelikli peygamber hem kurban meselesi vs. hepsini alip cimbizlarsaniz boylesi bir tablo cikmasi olagandir.
Ama zarar yok ben ask ile bir kez dah anlatirim size.. :)
Evet hak din (sistemli dinler, yani bir kitap ve ayni anda elcisi olan dinler) 4 tanedir. Oysa ALLAH'IN VARLIGI bu 4 din ve kitapla baslamaz. Cunku uyarici gonderilen zikir ehli de vardir. Bu sistemli dinlerden once...
Kuran zaten bize zikir ehli olarak bildiriyor bunu..
Tam da bu yuzden Isa benim peygamberim degildir demistim zaten..
Zikir ehlinin dahi uyarici erleri olduguna gore, Isa'nin tum insanlarin peygamberi olmasi beklemek abestir.
Bilakis, biz kitabin tamamina inaniyoruz ve bu yuzden zikir ehli'ne dikkat cekiyoruz ama siz gormek istemiyorsunuz o baska..:))
Yahudilerin kendi kitaplarini atip Kuran'a inanmasi, Hristiyan aleminin Muhammed Mustafa'yi tanimasi ve iman etmesi kadar olmayacak bir eylemdir.:))
O yuzden varsayimlar uzerinden gitmenin anlami yoktur.Gercekci olmak lazim. 87 BAKARA 2:85 Bütün
bunlardan sonra siz þu insanlarsýnýz: Birbirinizi öldürüyorsunuz.
Ýçinizden bir zümreyi yurtlarýndan çýkarýyorsunuz. Onlar aleyhine
kötülük ve düþmanlýk hususunda dayanýþmaya giriyorsunuz. Esasýnda
onlarý yurtlarýndan çýkarmak size haram edildiði halde, esir olarak
size geldiklerinde fidyelerini veriyorsunuz. Þimdi siz Kitap'ýn bir kýsmýna inanýp bir kýsmýný inkâr mý ediyorsunuz?
Ýçinizden bunu yapanýn cezasý, dünya hayatýnda rezillikten baþka bir
þey deðildir. Kýyamet gününde ise böyleleri azabýn en þiddetlisine
itilir. Allah, yapmakta olduklarýnýzdan habersiz deðildir.
Hayir burada kendi kitaplarini atmalarindan veya Kuran'i kabullerinden bahsedilmiyor.
Zaten ozunde gelmis olan tum kitaplar bu ayetteki yapilmamasi gerekenleri ongorur. Hicbir kutsal kitap dusmanlik yapin ogretisini yaymak icin inmemistir.
Bir kismina uyup diger kismina uymamak, hem insanlari yurdundan cikarmak , oldurmek, dusmanlik uretmek vs. ote yandan esirlerin fidyelerini vermektir.. Bunca olumsuzun yaninda, bir olumlu kurtarmaz sizi diyor yani ayet. Bir kismin kabulu ile diger kismin inkari mevzusu budur.
Ayeti tam okursaniz anlarsiniz bunu ama cimbizlarsaniz bircok anlam cikarabilirsiniz. Bir ayet cumleleri ile butundur.
Ha unutmadan, bu iste Islam ulemasinin da parmagi yoktur. Allah'in yasasi bir sekilde isler ve bunu durdurmaya, degistirmeye ne ulemanin ne kilisenin gucu yetmez.
Derdiniz ulemayi elestirmekse ki elestirilir, mantikli bir gerekce sunmalisiniz sevgili sekiznoktabir.
Ki Kuran'dan cok eskidir bazi kitaplarin tahrifati... Yahudilerin bu ayetin bir cumlesine ihtiyaclari yoktur tahrifat icin.. Onlar gene yapacaktir.
Bakin Kuran ayetlerini cimbizlamadan sirali okursaniz, bunu da aciklar;
MAIDE/41/42
Ey resul! Kalpleri inanmamýþ olduðu halde aðýzlarýyla "Ýnandýk"
diyenlerin küfürde yarýþýrcasýna koþanlarý seni üzmesin. Yahudilerden
bazýlarý yalancýlýk etmek için dinlerler; huzuruna çýkmamýþ olan baþka
bir topluluk için dinlerler. Yerlerine oturmuþ kelimeleri, yapýlarýný
bozup deðiþtirirler. "Size þu verilirse alýn, eðer o verilmezse
çekinin." derler. Allah birini fitneye çarptýrmak isterse sen onun için
Allah karþýsýnda hiçbir þey yapamazsýn. Bunlar o kiþilerdir ki, Allah
kalplerini temizlemek istemiyor. Dünyada bir rezillik vardýr onlar
için; âhirette de büyük bir azap var onlara.
Yalana iyice kulak verirler, haramý týka-basa yerler. Sana
geldiklerinde, ister aralarýnda hüküm ver, ister onlardan yüz çevir.
Eðer onlardan yüz çevirirsen sana hiçbir þekilde zarar veremezler. Ama
aralarýnda hükmedersen, adaletle hükmet. Allah, adaletle
hükmedenleri/adaleti ayakta tutanlarý sever.
Kirmizili yere ve diger bold'lu yerlere dikkat ederseniz, ulemaya hacet yoktur, yahudilerin kitap tahrifi icin, gordugunuz uzere zaten edeceklerdi...
Allah zaten bunu bilmektedir. Dolayisiyla biz de biliyoruz :))
Dikkat buyurdugum uzre, hayir. Sadece Islam ulemasi degil, hicbir dinin rabbani sinifi, insanin dogdugunda gunahkar olarak geldigini soylemez. Bu direk Allah'i inkardir zaten. Vatikan'da bile bunu goremessiniz. Pope, bunu soylerse kendi varligini ve statusunu inkar eder.
Bu yazdıklarınız şaka gibi :)
Hristiyanlığın temel öğretisinden haberiniz yok:
Vaiz 7:29
Allah, insanı doğru yarattı; fakat onlar çok düzenler aradılar
Adem, yenmesi yasaklanmış olan iyilik ve kötülük bilme ağacından yediği an Tanrı'nın ona söylemiş olduğu uyarı gerçekleşti:
Tekvin 2:17
Ama iyiyle kötüyü bilme ağacından yeme. Çünkü ondan yediğin gün kesinlikle ölürsün
Mukaddes Kitap'a göre Adem'in bu suçu insanlığı çok etkilemiştir.
Romalılar 5:12
"Günah bir insan yoluyla, ölüm de günah yoluyla dünyaya girdi. Böylece ölüm bütün insanlara yayıldı. Çünkü hepsi günah işledi...
Daha önceki sayfalarda örnekler vermiştim. İslam ulemasının "sakat doğan çocuğun ne günahı var?" yahutta "biri kral evladı olarak dünyaya gelirken diğeri dilenci çocuğu oluyor bu ne adaletsizlik?" sorularına cevabının "takdiri ilahi" dir demekten ileri gitmediğini anlatmıştım.
İslam uleması bu sorulara bu cevabı verirlerken Hristiyanlığın inancına göre insanlığın dünyadaki bu dengesiz beter hali, Tanrı'nın yüceliğinden Adem'in suçu neticesinde ayrı düşülmesinden kaynaklanmıştır.
Başta ölüm olmak üzere yaşanan tüm sıkıntılar(eşitsizlikler, sakatlıklar, hastalıklar) hep bundan dolayıdır.
İslam uleması, Kur'anda da bildirilmesine rağmen İsa Mesih örneğindeki aynı görmezden gelmeyle şeytanın, Adem ve Havva'yı ayartmasının sonuçlarının insanlığı etkilemediğini söylüyor. Zaten siz de öyle diyorsunuz.
Oysa daha önce ayrıntıları ile vermiş olduğum örneklere bakarsanız Kur'an, İslam ulemasının öğretisinin aksine etkilendiğimizi bildiriyor.
En büyük delil:
62 ŞÛRÂ 42:30
Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.
"her" demek "istisnasız", "küme dışında kalmamacasına" demektir.
Sakat doğan bir bebek yahut prens Çarls. Birisi dibin dibi, birisi tepenin tepesi. Bu ayete göre her ikiside kendi ellerinin kazandığı musibet. Bu nasıl olabilir?
Cevap:
62 ŞÛRÂ 42:30 ayeti' nin anlattığı durum Romalılar 5:12 ayetinin anlattığı durumun bir sonucudur.
Romalılar 5:12
"Günah bir insan yoluyla, ölüm de günah yoluyla dünyaya girdi. Böylece ölüm bütün insanlara yayıldı. Çünkü hepsi günah işledi...
62 ŞÛRÂ 42:30
Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.
Hep söylüyorum Allah'ın izni olan şey demek Allah'ın arzusu olan yani hoşlandığı, sevdiği şey demek değildir.
...devam ediyorum...">Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da
affediyor.Hep söylüyorum Allah'ın izni olan şey demek Allah'ın arzusu olan yani hoşlandığı, sevdiği şey demek
değildir.İblis'in, Allah'tan istediği süre de böyleydi.devam edeceğim...
81 / TEKVÎR - 29 : Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
selam,
Konuyu başka boyutlara taşırmak istemediğimden bir dipnot olarak eklemeyi uygun gördüm.
Siz Lütfen devam edin ben sadece takip ettiğimi bilmenizi istedim.
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Mesih kavramı için verdiğiniz cevapta da aynı mizahi anlayışınızın :) devam ettiğini görüyorum:
Sasha yazdı
Mesih en basit tanimiyla Ibranice Mesiya'dan gelen " Mesholunmus" anlaminda bir kelimedir.
....
Allah'tan gonderilen rahmeti kimsenin inkar ettigi yok. Once bunu kabul edin lutfen.. Biz insanlarin tek farki, secilmis olmamamizdir. Bu yuzden siz veya ben peygamber degilim ornegin..
O kadar anlatmama ve vurgulamama rağmen anlayamamışsınız ve anlamamakta da israr ediyorsunuz.
Mesih kavramının İbranice kelime anlamının durumu izah ettiğini sanıyorsunuz.
Daha da ötesi Allah'ın peygamber seçimini, 'mesih' olmak ile özdeşleştiriyorsunuz.
Size göre tüm peygamberler seçilmiş yani mesih!?
Muhammed'de mesih, İsa da, Musa da...
Bunları yazarken de benim gülmem tuttu valla ne diyeyim bilmem ki? :)
Dikkat buyurdugum uzre, hayir. Sadece Islam ulemasi degil, hicbir dinin rabbani sinifi, insanin dogdugunda gunahkar olarak geldigini soylemez. Bu direk Allah'i inkardir zaten. Vatikan'da bile bunu goremessiniz. Pope, bunu soylerse kendi varligini ve statusunu inkar eder.
Bu yazdıklarınız şaka gibi :)
Hristiyan'ligin ogretisinden haberim olmasi gibi gereklilik yok sanirim. :)Pope sanirim hayatini baskalarinin gunahi adina dua etmekle gecirmiyor. Kendi kisisel gunahlarini bir yana birakarak..
Veya tahrif edilerek Hizir bahsinin ana fikri Incil'den cikarilmissa ona birsey diyemem. Cikarilmis olacak ki, direkt ilk insanin gunahini tum insanlara yuklemek ogretisinden yola ciktilar.
Sanirim bunu soylemekle Isa'yi da gunahkar sekilde dunyaya getirdiginiz farkindasinizdir.:)) SAKA MI BU?
Allah'tan Kuran var elimizdede, neyi neye refere edecegimizin bilincindeyiz. Hristiyan ogretisine kalsak, battik demek ki! Hepimiz potansiyel gunah agaciyiz adeta!
Hristiyanlığın temel öğretisinden haberiniz yok:
Vaiz 7:29
Allah, insanı doğru yarattı; fakat onlar çok düzenler aradılar
Adem, yenmesi yasaklanmış olan iyilik ve kötülük bilme ağacından yediği an Tanrı'nın ona söylemiş olduğu uyarı gerçekleşti:
Tekvin 2:17
Ama iyiyle kötüyü bilme ağacından yeme. Çünkü ondan yediğin gün kesinlikle ölürsün
Mukaddes Kitap'a göre Adem'in bu suçu insanlığı çok etkilemiştir.
Niye? Insanlik tevbe diye birseyden bihaber midir Hristiyan ogretisine gore?Veya hristiyan ogreti "kader" kavramindan bi haber midir?
Yok bunlardan haberdar ise, Isa'ya fazladan bir ozellik kazandirmak(Allah'in verdiginin disinda) ogretisinin cikis noktasi midir Romalilar 5:12 ??????
Bu Allah'in gayb'i bilme ozelligine aykiridir cunku..
Romalılar 5:12
"Günah bir insan yoluyla, ölüm de günah yoluyla dünyaya girdi. Böylece ölüm bütün insanlara yayıldı. Çünkü hepsi günah işledi...
Alakasi yok Romalilar bolumuyle..
Olum girmeseydi, zaten dunyaya inmek zorunlulugumuz olmaz, Allah katinda gul gibi gecinir giderdik. Ne Hristiyanlik ne Muslumanlik olurdu..
Allah'in yasasi sekmeden calisir.
Kimse kimsenin gunahini tasimaz ama Allah indinde, ilgili ayeti girmistiniz onceki sayfalarda hatirlarsaniz. :)))) Gene kopyalamama gerek var mi?
Daha önceki sayfalarda örnekler vermiştim. İslam ulemasının "sakat doğan çocuğun ne günahı var?" yahutta "biri kral evladı olarak dünyaya gelirken diğeri dilenci çocuğu oluyor bu ne adaletsizlik?" sorularına cevabının "takdiri ilahi" dir demekten ileri gitmediğini anlatmıştım.
İslam uleması bu sorulara bu cevabı verirlerken Hristiyanlığın inancına göre insanlığın dünyadaki bu dengesiz beter hali, Tanrı'nın yüceliğinden Adem'in suçu neticesinde ayrı düşülmesinden kaynaklanmıştır.
Ulema kadar olamamissiniz ama bilgi konusunda.. Ulema bu soyledigini Hizir bahsinin gercekliginden dolayi soyler. Romalilar bahsinden oturu degil!
Kuran bu yuzden refere degildir diger kitaplara... Arastirsaydiniz ulemanin okudugu KEHF suresinin varligindan, anlamindan haberiniz olurdu. :)))
Başta ölüm olmak üzere yaşanan tüm sıkıntılar(eşitsizlikler, sakatlıklar, hastalıklar) hep bundan dolayıdır.
İslam uleması, Kur'anda da bildirilmesine rağmen İsa Mesih örneğindeki aynı görmezden gelmeyle şeytanın, Adem ve Havva'yı ayartmasının sonuçlarının insanlığı etkilemediğini söylüyor. Zaten siz de öyle diyorsunuz.
Hayir, ben oyle demiyorum ne yazik ki! Gormezden geldiginiz icin bu yazdiklarinizi saka olarak algiliyorum zaten..:))))
Dunyada dengesizlik diye birsey yoktur. Burada sizin Hizir Aleyhisselam bahsini bilmeme eksikliginiz vardir. Lutfen Musa'ya iliskin bilgileri iyi arastirin. Bulamassaniz ben size kopyalar veririm.:))))
Oysa daha önce ayrıntıları ile vermiş olduğum örneklere bakarsanız Kur'an, İslam ulemasının öğretisinin aksine etkilendiğimizi bildiriyor.
En büyük delil:
62 ŞÛRÂ 42:30
Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.
Bu ayete iliskin sorunuzun cevabini zaten vermistim, onceki sayfalarda...Lutfen donup okuyun zahmet olmassa..:)))
"her" demek "istisnasız", "küme dışında kalmamacasına" demektir.
Evet aynen oyledir ama sakat bebek bahsiyle ilgisi yoktur bunun. Yazdim, lutfen donup okuyun. Her yazilani dikkate alip okudugunuzu soylemistiniz.Bulamassaniz kopyalar veririm.
Sakat doğan bir bebek yahut prens Çarls. Birisi dibin dibi, birisi tepenin tepesi. Bu ayete göre her ikiside kendi ellerinin kazandığı musibet. Bu nasıl olabilir?
Cevap:
62 ŞÛRÂ 42:30 ayeti' nin anlattığı durum Romalılar 5:12 ayetinin anlattığı durumun bir sonucudur.
Hayir! Sura ayetine iliskin degildir bu sonuclar..(sakat bebekler, olenler vs.)
Hizir Aleyhisselam ve Musa'nin diyaloglarinda bulacaksiniz. Okuyun!KEHF/60---82 bolumunde o sonuclarin nedenselligini bulacaksiniz. Hatta vereyim buradan..Ugrasmayin aramakla..
60.Bir zaman Mûsa, genç dostuna şöyle demişti: "İki denizin birleştiği yere kadar hiç durmadan yürüyeceğim yahut da seneler ve seneler harcayacağım." 61. Bu ikisi, iki denizin birleştiği yere vardıklarında, balıklarını unuttular. Bunun üzerine balık da denizde bir deliğe doğru yola koyuldu. 62. Orayı geçtiklerinde Mûsa, genç arkadaşına dedi ki: "Hadi, getir şu sabah yemeğimizi. Vallahi bu yolculuğumuz yüzünden epey çektik." 63. Genç adam dedi: "Bak sen şu işe, hani kayaya sığınmıştık ya, işte o sırada balığı unuttum. Onu hatırlamamı bana unutturan, şeytandan başkası değildi. Balık, denizin içinde acaip bir biçimde yolunu tuttu." 64. Mûsa: "Arayıp durduğumuz işte o idi." dedi. Bunun üzerine kendi izlerini sürerek gerisingeri döndüler. 65. Orada, kullarımızdan öyle bir kul buldular ki, biz ona katımızdan bir rahmet vermiş, lütfumuzdan bir ilim öğretmiştik. 66. Mûsa ona dedi ki: "Sana öğretilenden bana da bir olgunluk/bir bilgi öğretmen şartıyla sana tâbi olayım mı?" 67. Dedi: "Doğrusu sen benimle beraberliğe dayanamazsın." 68. "Havsalanın almadığı bir şeye nasıl dayanacaksın?" 69. Mûsa dedi ki: "Allah dilerse beni sabırlı bulacaksın; hiçbir işte sana karşı gelmeyeceğim." 70. Dedi: "Bak, eğer bana uyarsan, ben sana kendisinden bahis açıncaya değin hiçbir şey hakkında bana soru sorma!" 71. İkisi birlikte yola koyudular. Bir süre sonra gemiye bindiklerinde, tuttu gemiyi deliverdi. Mûsa dedi: "İçindekileri boğmak için mi deldin onu? Vallahi korkunç bir iş yaptın!" 72. Dedi: "Ben söylemedim mi, sen benimle beraberliğe asla dayanamazsın!" 73. Mûsa dedi: "Unuttuğum için beni azarlama; bu yaptığımdan dolayı da bana zorluk çıkarma." 74. Yine yola koyuldular. Bir süre sonra bir oğlana rastgeldiler; tuttu onu öldürdü. Mûsa dedi: "Tertemiz bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın öldürdün ha!? Vallahi çok kötü bir iş yaptın!" 75. Dedi: "Ben sana söylemedim mi, sen benimle beraberliğe asla dayanamazsın." 76. Mûsa dedi ki: "Eğer bundan sonra sana bir şey sorarsam artık bana arkadaşlık etme. Vallahi, öyle bir durumda benden ayrılmakta mazur sayılacaksın." 77. Yine yola koyuldular. Biraz sonra bir kente geldiler. Kent halkından yemek istediler, ama onlar bu ikisini konuk etmekten çekindiler. Orada, yıkılmayı bekleyen bir duvara rastladılar; genç adam tuttu onu onardı. Mûsa "İsteseydin buna karşılık bir ücret elbette alırdın." dedi. 78. Dedi ki: "İşte bu, seninle benim aramın ayrılmasıdır. Şimdi sana, tahammül edemediğin şeylerin içyüzünü haber vereceğim." 79. "Gemiden başlayayım: O gemi, denizde işçilik yapan bir grup yoksulundu. Ben onu kusurlu hale getirmek istedim. Çünkü biraz ötelerinde bir kral vardı; tüm gemilere zorla el koyuyordu." 80. "Oğlan çocuğa gelince: Onun anası-babası inanmış kişilerdi. Çocuğun onları azgınlık ve inkâra sürüklemesinden korktuk." 81. "Diledik ki, Rableri onlara o çocuktan temizlikçe daha üstün, merhametçe daha gelişmişini versin." 82. "Ve duvar. Duvar, o kentte yaşayan iki yetim oğlanındı. Altında, oğlanlara ait bir define vardı. Oğlanların babası da hayır ve barış seven bir kimse olarak yaşamıştı. Rabbin istedi ki, o çocuklar ergenliklerine ulaşsınlar da Rabbinden bir rahmet olarak definelerini çıkarsınlar. Ben bunları kendi buyruğumun sonucu olarak yapmadım. İşte senin sabretmeye güç yetiremediğin şeylerin içyüzü budur."
Gordugunuz uzre bahsettiginiz dengesizlikler bu ayetlerde aciklanmistir.Gelen musibetler eller yuzundendir ayetiyle zerre kadar alakasi yoktur. Her buldugumuz ayeti her soruna yapistirsak ayetlerin anlami kalmaz. Kuranin okumadiginiz bolumlerini hesaba katmadan her buldugunuz ayet uzerinden olaylara cikarim yapmayin:)))
Ellerin kazandigi musibet konusu baska bir bahistir. Dunyadaki dengesizlikler konusu baska bahistir.
Incil'de yoksa Kuran'da mevcut usenmeyin arastirin.Tanri dediginiz kadar adaletsiz olsaydi Tevbe bahsine hic girmeden, nasilsa gunah dunyaya girdi diye kestirip atardi. Acik kapi birakmazdi.
Romalılar 5:12
"Günah bir insan yoluyla, ölüm de günah yoluyla dünyaya girdi. Böylece ölüm bütün insanlara yayıldı. Çünkü hepsi günah işledi...
62 ŞÛRÂ 42:30
Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.
Hep söylüyorum Allah'ın izni olan şey demek Allah'ın arzusu olan yani hoşlandığı, sevdiği şey demek değildir.
...devam ediyorum...">Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandýðý yüzündendir. Allah birçoklarýný da
affediyor.Hep söylüyorum Allah'ýn izni olan þey demek Allah'ýn arzusu olan yani hoþlandýðý, sevdiði þey demek
deðildir.Ýblis'in, Allah'tan istediði süre de böyleydi.devam edeceðim...
81 / TEKVÎR - 29 : Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.
selam,
Konuyu baþka boyutlara taþýrmak istemediðimden bir dipnot olarak eklemeyi uygun gördüm.
Siz Lütfen devam edin ben sadece takip ettiðimi bilmenizi istedim.
Kuskusuz. Allah vaadinde durandir cunku.. :)Yazmistim ama esgecmissiniz onceki sayfada, buyrun alintiladim size gene.. Asagidaki sizin sorunuzdu.
2 ÞÛRÂ 42:30 Size gelip çatan her musibet
ellerinizin kazandýðý yüzündendir. Allah birçoklarýný da affediyor.
Cevaplar beni de tatmin etmiyor. Sizleri ediyor mu?
Yoksa bu ayeti yanlýþ mý anlýyoruz?
Ben yanlis anlamadim acikcasi!!!
Allah kaderi yazar. Olum ve dogum disinda degistiremeyeceginiz kemiksi
baslangiclar O'nu baglar yani karar mekanizmasi odur. Bunun
disindakiler icin, Allah kaderi yazip, degistirme gucunu de elinde bulundurandir.
Unutulan kisim burasidir kader bahsinde.. Allah kaderimizi yazdi
deyince, hersey olup bitmez Allah katinda..Biz boyle algilariz. Yani
defter yazildi bitti kapandi seklinde..
Halbuki defteri yazan, defteri degistirme gucunu de varliginda bulundurandir.
O guce, O'nun dilemesi halinde yansiyacak tek etken, insanin dogruya yonelmesi uzerinedir. (Tevbe sebebiyle)
Siz ellerini kullanmadan ibadet yapan, bir kitap ehli inanan gordunuz mu hic sevgili sekiznoktabir?
Eller ya havaya aciktir, ya baglanmis cene altina kistirilmistir, eller ya bir +
cizer, ya bir mum yakar, ya bir kitap okur, ya bir kurban keser,
abdestini alir, tekbir getirir, secde eder,harama eliyle dokunur vs..
Ibadetin her turunde ellerin onemi buyuktur. Allah kendine acilan elleri geri cevirmeyecek kadar yucedir cunku...
Bu yuzden insana gelen her musibet, eller araciligiyla gelir.
Sence Ýblis'in karþý gelmesi rabbinin arzusu mu?
Evet.
Cunku Allah vaadinden donmeyendir. Kul'una, elcisine soz verecek kadar,
vahiy yoluyla yarattigina inebilen Allah'in, vaadinden donmesi mumkun
degildir. Cunku Allah herseyi bilendir.
Tam da bu sebeptendir daha once "Rab neden yoldan cikarmasina izin vermis de Iblis'i yok etmemis?" diye sorunuzun gerekcesi
Mesih kavramý için verdiðiniz cevapta da ayný mizahi anlayýþýnýzýn :) devam ettiðini görüyorum:
Sasha yazdý
Mesih en basit tanimiyla Ibranice Mesiya'dan gelen " Mesholunmus" anlaminda bir kelimedir.
....
Allah'tan gonderilen rahmeti kimsenin inkar ettigi yok. Once bunu kabul edin lutfen.. Biz insanlarin tek farki, secilmis olmamamizdir. Bu yuzden siz veya ben peygamber degilim ornegin..
O kadar anlatmama ve vurgulamama raðmen anlayamamýþsýnýz ve anlamamakta da israr ediyorsunuz.
Mesih kavramýnýn Ýbranice kelime anlamýnýn durumu izah ettiðini sanýyorsunuz.
Daha da ötesi Allah'ýn peygamber seçimini, 'mesih' olmak ile özdeþleþtiriyorsunuz.
Size göre tüm peygamberler seçilmiþ yani mesih!?
Muhammed'de mesih, Ýsa da, Musa da...
Bunlarý yazarken de benim gülmem tuttu valla ne diyeyim bilmem ki? :)
Peygamberlerin herbiri kendi doneminin arindirilmisidir. Bunu unutmayin.
(Hatta sormustunuz) Sirf bu yuzden de peygamber'in ailesinin inanmis olmasi gerekmemektedir. Kavmine zehirli tohumlar sacan hicbir peygamber yoktur.Gelmemistir.Keza Kuran bize kendi nezdimizde bunu asikar sekilde aciklar.
Allah bos yere UCLEMEYIN! ISA BENIM OGLUM DEGILDIR, BEN DOGMAM DOGURMAM diye ayet yollamamistir.
Hepsi secilmis bir onder olmasaydi, kafalarina gore hareket ederlerdi degil mi?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma